Škoda Transportation s novým rokem nové logo
12.1.2015
Výrobce tramvají Škoda Transportation sjednotila firemní komunikaci a s novým rokem představila nové logo a moderní vizuálizaci. Změnou chce přizpůsobit vizuální obraz společnosti současným trendům. Uprava grafiky se dotkla také loga - okřídleného šípu. Generální ředitel společnosti Škoda Transportation Tomáš Ignačák komentoval změny změny tím, že jeho společnost přichází každý rok na trh s novými moderními výrobky, ať už se jedná o nízkopodlažní tramvaj, lokomotivu Emil Zátopek a další ekologicky šetrná vozidla třetího tisíciletí. S tím souvisí i nutnost moderního designu značky
Nové logo a grafický styl by v sobě měl zahrnovat kvalitu a technickou přesnost, kterou už historicky vyjadřuje i tradiční okřídlený šíp. Hlavní změnou loga je barevné provedení symbolu a změna písma názvu „ŠKODA“. Od původního již více jak 100 letého loga se to nové liší v nepatrných detailech, viditelnější úpravou je plastičnost a s tím související světlý odstín modré a šedé. Změnila se pouze typografie písma, práce na úpravě loga a identity provedla agentura Dynamo design.
Pro zajímavost, úřad pro zápis známek a vzorků zaregistroval ochrannou známku 15. prosince 1923 v 8 hodin ráno. Kdo byl tvůrcem, není jisté, nejsou totiž k dispozici dobové dokumenty – v dubnu roku 1945 totiž při bombardování Plzně za 2. světové války shořel škodovácký archiv a s ním i záznamy o autorství značky. Proces vzniku je možné datovat do počátku dvacátých let, do období po první světové válce, kdy se ukázala nutnost vytvořit grafický symbol podniku, který by byl používán jak k označení výrobků, tak jako propagační prostředek. Na základě výsledků soutěže byly uznány dvě varianty loga. Prvním provedením byl okřídlený šíp s pětipérovým stylizovaným křídlem v kruhu se slovem ŠKODA a druhým bylo křídlo se třemi péry opět v kruhu a se šípem směřujícím vpravo. První, pětipérová verze se používala více jen do roku 1925, pak už se vyskytovala ojediněle, až se přestala používat vůbec. V roce 1937 byl k logu připojen text ŠKODA a s drobnými úpravami se používal dodnes. Dlouhá doba používání z loga udělala symbol, který je univerzálně rozpoznatelný a zejména v České republice se stal synonymem kvalitních dopravních prostředků.
Skupina Škoda Transportation začne logo a novou grafiku zavádět do svých propagačních aktivit postupně. První změny zaznamenaly intenetové dtránky www.skoda.cz. Dále se začnou měnit i tištěné prezentační materiály.
Zdroj: Škoda Transportation