Neděle 20. dubna 2025| Svátek má Rostislav| Zítra má svátek Alexandra | Gratulace - poslat SMS zdarma

Do Prahy 10 se vrátí ve čtvrtek 24.10. tramvaje

21.10.2013

Do Prahy 10 se vrátí ve čtvrtek 24.10. tramvaje

Po dlouhé době se do Prahy 10 na frekventovaný dopravní uzel v ulici Moskevská vrátí tramvajový provoz. První tramvaj vyjede brzy ráno ve čtvrtek 24. 10. 2013, následně bude obnoven pravidelný provoz dalších tramvajových linek. Technická správa komunikací bude s finalizací chodníků a vozovek pokračovat směrem k Vršovickému náměstí, postup stavby bude přerušen s příchodem mrazů. Tramvajový provoz již zůstane trvale zachován, postupně bude upravena i zbylá část ulice.

Po skončení zimy okolo 15. 3. 2014 začnou práce na výměně vodovodů a kanalizace ve spodní části ulice mezi Žitomírskou a Čechovým náměstím. S příchodem jara se rovněž rozběhnou práce na chodnících a vozovkách na Heroldově náměstí směrem k Žitomírské. Celá stavba by měla být dokončena do letních prázdnin 2014.

V příštím týdnu zprovozněná tramvajová trať v Moskevské přináší řadu novinek. Osa kolejí dosud kopírovala tvar křivolakých uliček z předminulého století a byla v některých místech zbytečně „klikatá“. Vzhledem k současné podobě Vršovic bylo možné trať místy napřímit a zbavit se tak zbytečného zatáčení nebo průměr zatáček zvýšit. Výsledkem je, že se vůz s cestujícími bude méně naklánět. Méně zatáček znamená také hladší jízdu a méně hluku z provozu. Zlepšení dosáhlo i samotné provedení kolejiště. Namísto v Praze dobře známých betonových panelů (maďarský patent BKV) jsou nyní koleje ukládány na klasické drážní pražce a ty pak zakrývány finálním povrchem. Výhodou je, že toto uložení lépe tlumí chvění a pohlcuje otřesy a tím pádem je jízda tramvaje po takovém svršku tišší. Samotný povrch kolejiště také doznal změn. Místo mezi řidiči pověstných zvlněných „rolet“ s kočičími hlavami byl na tramvajovém tělese instalován mnohem tišší asfalt. Ulice i chodníky se přizpůsobí aktuálnímu způsobu života oblasti. Pro jízdu i parkování automobilů postupně vzniknou jasné vymezené plochy a uvolněná místa naopak připadnou pěším, cyklistům, zeleni, lavičkám a dalšímu uličnímu mobiliáři.

Zdroj: Praha 10.cz