Nová tramvaj Škoda ForCity Alfa
24.8.2015
Dopravní podnik hl. m. Prahy představil pražanům nejnovější tramvaje Škoda ForCity Alfa. Tramvaj od výrobce Škoda Transportation prošla úpravou celkového designu interiéru a byly provedeny práce na technice ke zvyšení pohodlí při cestování. Plzeňská Škoda by měla DPP do roku 2018 dodat celkem 125 vozů tohoto typu.
Hlavní technickou změnou je zavedení klimatiazce do prostoru určeného pro cestující, wi-fi připojení k internetu s moderní LTE technologií. Moderní plastové sedačky nahradily ty zastaralé dřevěné.Náměstek primátorky Petr Dolínek infomoval, že chtějí motivovat Pražany, aby více jezdili MHD na úkor individuální automobilové dopravy. Podporou je zlevnění ročního jízdného. Současně sdělil, že nutné tvrdě pracovat v oblasti zlepšování pohodlí cestujících.
Současné nasazení přinese i nové vnější barevné odlišení tramvaje, které má sloužit přdevším jako prevence na přechodech. Horní pás tramvaje má je stříbrný, bílá barva pod okny. Střední díl čela vozu a rám čelního okna je žlutooranžový. Nad předními reflektory je designový LED pásek.
Práce se soustředila na čelo tramvaje, které dostalo nový design, dále došlo snížení počtu plastových dílů, které znesnadňovali práce při opravách.
Autor designu tramvaje Patrik Kotas sdělil, že základní znaky designu tramvaje 15T byly zachovány, taktéž prostorové uspořádání zůstalo. Práce se spíše soustředily na vnější barevnosti, tvaru čelní masky a interiéru s novými plastovými sedadly a novým stropním podhledem.
Pro znalce může doplnit, že mimo úprav designu a interiéru tramvaje, byly provedeny i některé technické práce. Hlavní úprava se týkala mechanické brzdy, která byla modernizována a odhlučněna, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti.
Do kabiny řidiče byla instalována zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů. Odlehčené jsou nově také kryty podvozků. Úpravami prošel rovněž řídící software vozu, do kterého byly promítnuty dlouhodobé poznatky z náročného pražského provozu. Práce řidiče tramvaje by tak mohla být o něco komfortnějí