Pivovary vydělávájí na tropickém počasí
1.9.2015
Tropická vedra vedou k větší spotřebě nápojů, především o výčepní pivo je zájem, z čehož mohou mít tradost české pivovary. Pivo jde na odbyt v restauracích, hotelech ale i na stáncích v blízkosti vody na koupání nebo přímo na kouplaišti. Pivovary tak mohou na konci roku čekat dobé hospodářské výsledky. Není bez zajímavosti, že na burze v Praze se již obchodují akcie Pivovavry Lobkowicz Group. Kurz této akcie během prázdnin sotupá a blíží se hodnotě 200 Kč.
Tropické prázdninové počasí se promítne i do spotřeby nealkoholických nápojů, především pak do prodejů balené pramenité vody.
Mluvčího pivovaru Staropramen infomoval, že v červenci rostla spotřeba piva až o pětinu. Což se projeví na letošních tržbách. Dokonce by se mohlo jednat o druhý nejlepší měsíc v celé historii pivovaru.
V Budějovickém Budvaru vyrábějí pivo na plný výkon. Nejvíce práce je ve stáčírnách lahví, plechovek a sudů. Na zvýšenou poptávku již museli reagovat mimořádnou směnou o víkendu. Zástupci tohoto státem vlastněného pivovaru hovoří, že nárust spotřeby piva v létních měsících může činit až 50% běžné produkce.
Největší zájem je o prodej plechovkového piva, které se dobře a rychle chladí, dále pak roste spotřeba ciderů a ovocných piv s nižším obsahem alkoholu. Češí mají oblíbné především lehčí výčepní piva s obsahem alkoholu okolo 4%.
Jak informovala Renata Melíšková ze skupiny Pivovar Lobkowicz, ve velkých vedrech preferováná nefiltrovanáh, kvasnicová i pšeničná piva.
Dlouhé tropické období však ještě více nahrává výrobcům balené pramenité vody. Pivovary mají nejlepší prodeje při teplotách okolo 25 stupňů. Extrémně teplé počasí se rovná dostatek práce pro zmrzlináře a kavárny, kde nabízejí ledové míchané nápoje a kávy.
Zvýšenou spotřebu také registruje klasický český slazený náúpoj Kofola. Kofole rostou prodeje až o několik desítek procent, největší růst je u prodeje chlazené točené Kofoly.