Počet billboardů na metr čtvereční se zvýšil
23.10.2013

Procházíte se po městě, rozhlédnete se kolem sebe a bez toho, abyste věděli, že budou volby 2013 to hned zjistíte. S billboardy se roztrhl pytel jako s houbami po dešti. Na první pohled jednoduchý billboard ČSSD, který nikoho neurazí oranžovou barvou. Podklad přizpůsoben textu, snadno čitelný. Otevřený postoj v nás evokuje otevřenost vůči nám, vám.
Slunečnice na pozadí KDU - ČSL není zrovna nejvhodnější zvoleným motivem . Když si všimnete tento bilboard, tak vám asi napadne: "co tím chtěl autor říct?". Sluníčkově, úsměvný život s KDU - ČSL. Slogan už vůbec nekoresponduje s pozadím. Dáme zemi do pořádku (vysazením slunečnic?!). Kampaň spíše připomínající zemědělců. Hezčí život ve slunečnicovém parlamentním poli.
Billboard Volím pravici ODS se snažil přiblížit mladým lidem, kteří používají nebo alespoň vědí, jak vypadá Twitter. Ptáček na modrém pozadí s otagovaním #volím_pravici. Tweet jako vyšitý. Vše viditelné a jasné.
Pozitivně bílé pozadí , snadno čitelný modrý text. Takto bychom mohli zhodnotit billboard strany ANO. Snaha zaujmout textem "Jasná pravidla pro všechny. Bez vyjímky". Zabere to na občany nebo jde jen o další klišé?
Strana zelených nepřekvapila zeleným pozadím, ale vtipnou kampaní. Snadno zapamatovatelné kuře s injekcí. Sjednocené plakáty, promyšlené slogany a také animace.
Na druhé straně neoriginalita Zemanovců je viditelná. Pohlednice, která již není velmi aktuální záležitostí, nečitelný text. Vyzvat občany, aby i oni dali hlas Zemanovcům působí nuceně a neprofesionální.
Billboard KSČM s dítětem na klíně působí jako "zvolte si mě za učitelku do mateřské školky“. Neoriginální a už vůbec ne barevně zvládnutý.
Uvidíme zda kampaně a billboardy rozhodnou.
Autor: Andrea Michajlová