Pátek 22. listopadu 2024| Svátek má Cecílie| Zítra má svátek Klement | Gratulace - poslat SMS zdarma

Šalina č. 3/2015

9.3.2015

Šalina č. 3/2015

Měsíčník pro příjemné cestování městskou dopravou nejen v Brně. (Šalina = Tramvaj). Březnové číslo ke stažení v PDF na eKNIHOVNA.cz

Škodovka dokončila dodávku tramvají do Maďarska

25.2.2015

Škodovka dokončila dodávku tramvají do Maďarska

Plzeňská Škodovka úspěšně zakončila práce na projektu dodávky tramvají pro město Miskolc. Škoda Transportation v minulých dnech předala tamnímu dopravnímu podniku poslední ze série 31 moderních vozidel ForCity Classic.

Poptávka po zlatě v roce 2014 spíše klesala

17.2.2015

Poptávka po zlatě v roce 2014 spíše klesala

World Gold Council referovala, že došlo během roku 2014 k mírnému oslabení poptávky po zlatě, ředitel investiční strategie WGC Marcus Grup konstatoval, že to byl rok stabilizace. Investiční zlato ztrácelo na ceně a poptávce především na dvou největších trzích, což představuje trh zlata v Indii a Číně.

Tramvaje ForCity Alfa v Praze

16.2.2015

Tramvaje ForCity Alfa v Praze

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představí nový design pro tramvaj ForCity Alfa (15T). Změny se projeví  nejenom ve venkovním vzhledu vozu, ale i v dílčích úpravách interiéru. Tramvajový vůz 15T také dozná několika technických změn, které vylepší kvalitu cestování a komfort přepravy.

Šalina pub neboli pivní tramvaj v Brně

16.2.2015

Šalina pub neboli pivní tramvaj v Brně

Dopravní podnik města Brna nabízí provozuje pivní tramvaj. Tuto originální pivnici, kde si můžete nechat načepovat pivo při jízdě tramvají si můžete pronajmout. Pivní tramvaj se nejčastěji využívá pro netradiční způsob oslavy, společenské setkání nebo jen pro pobavení s přateli. Cena provozu tramvaje s řidičem činí na 1 hodinu 2800 Kč.

Fortuna nabídne 500 tis. a 13 iPadů

14.2.2015

Fortuna nabídne 500 tis. a 13 iPadů

Na začátku jarní sezóny připravila sázková kancelář Fortuna připravila soutěž o bank 500 000 Kč a 13 iPadů mini značky Apple. Stačí si vsadit každý den v období od 17. 2. do 1. 3. 2015 tiket za minimálně 50 Kč na předzápasové sázky podíl na půlmilionovém banku vás nemine. Jako bonus můžete získat iPad mini.

230 let od narození slavné kuchařky

1.2.2015

230 let od narození slavné kuchařky

V sobotu 31.ledna uplynulo již 230 let od smrti snad nejslavnější kuchařky u nás. Vždyť kdo by neznal recepty a nevěděl jak vypadá nejslavnější kuchařka, nebo neznal výrok typu: Vaříš jako Rettigová. Magdalena Dobromila Rettigová se narodila roku 1785 ve Všeradicích u Hořovic a zemřela ve svých šedesáti letech. 

Měsíčník Šalina č.2/2015

31.1.2015

Měsíčník Šalina č.2/2015

Měsíčník pro příjemné cestování městskou dopravou nejen v Brně. (Šalina = Tramvaj)

Hrací automaty v Brně končí

25.1.2015

Hrací automaty v Brně končí

Zastupitelé města Brna se rozhodli k razantnímu kroku a pro rok 2015 zakázali ve všech svých 29 městských částech provoz automatů. Výherní automaty tak nyní nenajdete v žádné provozovně kolem Hlavního nádraží, autobusového nádraží ani Náměstí Svobody. Po Českých Budějovicích se jedná o druhé velké město v České republice, které se rozhodlo takto razantně zatočit s provozovateli heren a učinit tak město bezpečnějším. Jak je známo, v okolí heren a podobných podniků se často nachází sociálně slabší obyvatelstvo, které často páchá trestnou činnost a ruší noční klid. 

Návrh změn MHD v souvislosti s prodloužením metra A od 6.4. 2015

19.1.2015

Návrh změn MHD v souvislosti s prodloužením metra A od 6.4. 2015

Prodloužení metra A o nové stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol si vyžádá úpravy návazných linek tramvají a autobusů v západní části Prahy. Zároveň je této významné infrastrukturní změny využito k dořešení některých dlouhodobých připomínek městských částí a cestujících a také k vyhodnocení komplexních přepravních průzkumů. V této souvislosti je navržena změna dalších linek tramvají a autobusů v centru i ve východní části Prahy. Cílem je zejména posílení dlouhodobě přetížených tramvajových úseků a vytvoření dostatečné kapacitní rezervy pro další budoucí nárůst počtu cestujících, což se ale neobejde bez většího zásahu do současného linkového vedení především u denních tramvají.