Čtvrtek 21. listopadu 2024| Svátek má Albert| Zítra má svátek Cecílie | Gratulace - poslat SMS zdarma

Tramvaj ForCity Alfa Praha

Plně nízkopodlažní jednosměrná tříčlánková tramvaj

Plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Alfa představuje novou generaci moderních vozů v městské dopravě, které spojuje eleganci, dynamiku a nejnovější technologie. ForCity Alfa je navržena tak, aby bez problému zvládla nejnáročnější profily kolejových sítí, což se jí daří i díky individuálnímu pohonu kol. Největší předností tramvaje jsou otočné podvozky, které jsou šetrné ke kolejím a snižují náklady na údržbu vozidla i infrastruktury. Optimální rychlost kontroluje počítač v závislosti na obsazení cestujícími, stavu kolejí a profilu trati. Tramvaj ForCity Alfa má protiskluzovou i protismykovou ochranu.

V porovnání se staršími tramvajemi je provoz ForCity Alfa mnohem tišší díky přímému pohonu kol bez převodovek a speciálním obručím s tlumícími pryžovými vložkami. Vstupní prostor bez schůdků usnadňuje nástup i výstup rodinám s kočárky či cestujícím se sníženou pohyblivostí. K pohodlí pasažérů přispívá přehledný informační systém, snadno dostupná ovládací tlačítka dveří nebo například komunikační spojení přímo s kabinou řidiče. Novinkou jsou i ergonomicky tvarované dřevěné sedačky, které si v průzkumu zvolili sami cestující.

Uživatelé chytrých mobilních telefonů nebo tabletů mohou získat zdarma aplikaci, která umožňuje virtuální prohlídku tramvaje ForCity Alfa. Díky revolučnímu interaktivnímu režimu 3D Dreamview můžete navíc zapnout kameru a za okny se vám bude promítat reálné pozadí, například pražských ulic, kterými tramvaje ForCity Alfa projíždějí. Ke stažení se aplikace nalézá na portálech Apple iTunes a Google Play (dříve Android Market). Ovládání je jednoduché, intuitivní a nevyžaduje žádnou registraci ani přihlášení.

Technický popis

Celkový počet cestujících

284

Délka

31 400 mm

Šířka

2 460 mm

Výška vozidla přes sběrač

3 600 mm

Max. rychlost

60 km/h

Napájení

600 V DC

Pohon – celkový výkon

720 kW

Nízkopodlažnost

100 %

https://www.youtube.com/watch?v=7b-gePVxBBI

Tramvaj ForCity Plus Bratislava

Pětičlánková obousměrná tramvaj pro Bratislavu.

Tramvaje ForCity Plus vyrábí společnost Škoda Transportation pro slovenskou metropoli Bratislavu. Jejich koncepce vychází z moderních tramvají ForCity Classic, které jsou určené pro maďarské město Miskolc. Jedná se o obousměrné nízkopodlažní vozidlo vybavené moderní elektronikou. Bratislavské tramvaje jsou pětičlánkové a vejde se do nich zhruba 350 cestujících. První a poslední podvozek jsou plně otočné a mají rozchod 1000 mm.

Vozidla nabízejí zejména dostatek místa pro pasažéry, vhodné umístění zádržných systémů a také velmi klidný chod. Tramvaje jsou kompletně klimatizované, včetně kabiny řidiče. Pro cestující se sníženou pohyblivostí je připravena výklopná plošina, která usnadňuje jejich nástup i výstup. Ve vozidle je také zařízení pro hlasovou komunikaci mezi nevidomými cestujícími a řidičem. Samozřejmostí je rovněž přehledný audiovizuální, informační a kamerový systém.

Technický popis

 

Celkový počet cestujících

- při   obsazenosti 8 os/m2

- při   obsazenosti 5 os/m2

 

356

242

Délka

32,5 m

Šířka

2,48 m

Výška   vozidla přes sběrač

3,56 m

Rozchod

1000 mm

Max.   provozní rychlost

65 km/h

Napájení

600   V DC a 750 V DC

Výkon   pohonu

600 kW

https://www.youtube.com/watch?v=c9estnmBtT4

Bateriová tramvaj ForCity Classic Konya

Tramvaj využívá bateriový pohon umožňující nezávislý pohyb na trakčním vedení.

Do starobylého tureckého města Konya (více jak 1,1 milionů obyvatel) zamíří během roku 2015 dvanáct unikátních „catenary-free“ tramvají. Jedná se o vozidla ForCity Classic vybavené nejnovějším trakčním bateriovým pohonem, který umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení. Vozidla budou provozována na nově vybudované trati o celkové délce 6 km, přičemž úsek trati o délce přibližně 2 km bude bez trolejového vedení. V případě tramvají do tureckého města Konya použije Škoda nejmodernější vysoce výkonné baterieJako alternativní řešení nabízí Škoda Transportation také kombinaci mezi trakčními bateriemi a super kapacitory.

Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj projíždí oblastí, kde není možné nainstalovat napájecí trolej, například z estetických důvodů v historických centrech měst. Bateriový pohon může být použit i k odjetí z frekventovaného místa v případě poruchy napájecího vrchního elektrického vedení tak, aby tramvaj nebránila plynulosti silničního provozu. Bateriová tramvaj má baterie umístěné ve speciálních střešních kontejnerech, ve kterých mohou být podle požadovaného charakteru provozu umístěny baterie různých typů a  kapacity. Dobití baterie proběhne při pohybu tramvaje pod trolejí, například během jízdy  na  části tratě s trakčním vedením, nebo při stání v depu.

Bateriová tramvaj ForCity Classic Konya

Tramvaj využívá bateriový pohon umožňující nezávislý pohyb na trakčním vedení.

Do starobylého tureckého města Konya (více jak 1,1 milionů obyvatel) zamíří během roku 2015 dvanáct unikátních „catenary-free“ tramvají. Jedná se o vozidla ForCity Classic vybavené nejnovějším trakčním bateriovým pohonem, který umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení. Vozidla budou provozována na nově vybudované trati o celkové délce 6 km, přičemž úsek trati o délce přibližně 2 km bude bez trolejového vedení. V případě tramvají do tureckého města Konya použije Škoda nejmodernější vysoce výkonné baterieJako alternativní řešení nabízí Škoda Transportation také kombinaci mezi trakčními bateriemi a super kapacitory.

Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj projíždí oblastí, kde není možné nainstalovat napájecí trolej, například z estetických důvodů v historických centrech měst. Bateriový pohon může být použit i k odjetí z frekventovaného místa v případě poruchy napájecího vrchního elektrického vedení tak, aby tramvaj nebránila plynulosti silničního provozu. Bateriová tramvaj má baterie umístěné ve speciálních střešních kontejnerech, ve kterých mohou být podle požadovaného charakteru provozu umístěny baterie různých typů a  kapacity. Dobití baterie proběhne při pohybu tramvaje pod trolejí, například během jízdy  na  části tratě s trakčním vedením, nebo při stání v depu.

Technický popis

 

Celkový počet   cestujících

- při   obsazenosti 8 os/m2

- při   obsazenosti 6 os/m2

 

364

287

Délka

32 520 mm

Šířka

2 550 mm

Výška vozidla   přes sběrač

3 560 mm

Max. rychlost

70 km/h

Napájení

750 V DC

Pohon

trvalý výkon 400   kW

krátkodobý výkon   800 kW

Nízkopodlažnost

100 %

 

https://www.youtube.com/watch?v=RFd3ZqRZub8

 

Tramvaj ForCity Smart Artic Helsinki

Nový ohleduplný trend ve stavbě tramvajových vozidel.

Tramvaj ForCity Smart Artic Helsinky je světově první sériově vyráběnou úzkorozchodnou 100% nízkopodlažní tramvají s plně otočnými podvozky. Pohon všech kol a robustní provedení podvozků s nápravami umožňují bezproblémový provoz v náročných podmínkách hlavního města Finska. Nápravové zatížení nižší než 8,5 t přispívá k úspoře nákladů na údržbu infrastruktury. Pro severské podmínky je navrženo výkonné topení včetně důkladné tepelné izolace a inovativního využití brzdové energie pro vytápění vozidla.

Pro tramvajovou síť hlavního města Helsinky byla tato vozidla dodána v počtu dvou kusů v roce 2014 a po úspěšném testovacím provozu včetně dvou náročných zim pokračují dodávky dalších 38+20 tramvají tohoto typu. Vysokou užitnou hodnotu vozidla podtrhuje skandinávský design.

Technický popis

 

Celkový počet cestujících

- při   obsazenosti 5 os/m2

 

125 + 74 pevných míst +14 sklopných

Délka

27,6 m

Šířka

2,4 m

Rozchod

1000 mm

Max.   provozní rychlost

80 km/h

Napájení

600   V DC

Výkon   pohonu

8 x 65 kW

Tramvaj ForCity Classic Miskolc

Plně nízkopodlažní obousměrná tramvaj pro maďarský Miskolc.

Škoda Transportation  vyrobila 100% nízkopodlažní obousměrnou tramvaj pro maďarské město Miskolc. Vozidlo navazuje na sérii obousměrných vozidel, které si oblíbili cestující v italském Cagliari, americkém Portlandu či polské Wroclawi. Plně nízkopodlažní pětičlánková ForCity Classic splňuje nejnovější evropskou bezpečnostní normu, která cestujícím i řidiči zaručuje větší bezpečí při případné kolizi.

Snadno dostupná elektrická výzbroj se nachází na střeše vozidla, při brždění dochází k rekuperaci energie, což společně s asynchronními trakčními motory snižuje náklady na provoz i údržbu. Tramvaj ForCity Classic disponuje širší karosérií než předchozí typy a může nabídnout prostor pro více než 300 pasažérů. Úplná nízkopodlažnost a nástupní hrana ve výšce 330 mm nad temenem kolejnice umožňuje snadný nástup a výstup cestujících. Plošiny u dveří nabízí dostatek místa pro bicykly, dětské kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí. K pohodlí pasažérů přispívá klimatizace i přehledný informační systém.

Tramvaj ForCity Classic Miskolc

Plně nízkopodlažní obousměrná tramvaj pro maďarský Miskolc.

Škoda Transportation  vyrobila 100% nízkopodlažní obousměrnou tramvaj pro maďarské město Miskolc. Vozidlo navazuje na sérii obousměrných vozidel, které si oblíbili cestující v italském Cagliari, americkém Portlandu či polské Wroclawi. Plně nízkopodlažní pětičlánková ForCity Classic splňuje nejnovější evropskou bezpečnostní normu, která cestujícím i řidiči zaručuje větší bezpečí při případné kolizi.

Snadno dostupná elektrická výzbroj se nachází na střeše vozidla, při brždění dochází k rekuperaci energie, což společně s asynchronními trakčními motory snižuje náklady na provoz i údržbu. Tramvaj ForCity Classic disponuje širší karosérií než předchozí typy a může nabídnout prostor pro více než 300 pasažérů. Úplná nízkopodlažnost a nástupní hrana ve výšce 330 mm nad temenem kolejnice umožňuje snadný nástup a výstup cestujících. Plošiny u dveří nabízí dostatek místa pro bicykly, dětské kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí. K pohodlí pasažérů přispívá klimatizace i přehledný informační systém.

Technický popis

Celkový počet cestujících

více než 300

Délka

32 100 mm

Šířka

2 650 mm

Výška vozidla přes sběrač

3 560 mm

Max. rychlost

70km/h

Napájení

600 V DC

Pohon

760 kW

Nízkopodlažnost

100 %

https://www.youtube.com/watch?v=HlNY05K4wK0

Tramvaj ForCity Alfa Riga

Plně nízkopodlažní jednosměrná tramvaj.

Plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Alfa Riga, vyrobená Škodou Transportation pro lotyšské hlavní město, představuje novou generaci moderních vozů v městské hromadné dopravě. Spojuje v sobě eleganci, dynamiku a nejnovější technologie. Tramvaj ForCity je navržena tak, aby bez problému zvládla nejnáročnější profily kolejových sítí, což se jí daří i díky individuálnímu pohonu kol.

Nepřehlédnutelným znakem tramvaje ForCity Alfa jsou otočné podvozky, které jsou šetrné ke kolejím a snižují náklady na údržbu vozidla i infrastruktury. Díky modulárnosti tramvaje ForCity Alfa mohla být verze pro Rigu snadno přizpůsobena většímu rozchodu trati (1 524 mm). Méně členitý profil tratí v Rize umožňuje, aby ForCity Alfa disponovala jen třemi trakčními podvozky. Optimální rychlost kontroluje počítač v závislosti na obsazení cestujícími, stavu kolejí a profilu trati. Tramvaj ForCity má protiskluzovou i protismykovou ochranu.

ForCity Alfaje velmi tichá díky speciálním obručím s tlumícími pryžovými vložkami do kol. Prostor bez schodů usnadňuje nástup i výstup cestujícím s kočárky či se sníženou pohyblivostí. Klimatizace v celé tramvaji, přehledný informační systém, snadno dostupné ovládací a komunikační tlačítka a ostatní bezpečnostní prvky zvyšují komfort cestování městskou hromadnou dopravou a přispívají k pohodlí cestujících.

Technický popis

Celkový počet cestujících

318

Délka

31 400 mm

Šířka

2 500 mm

Rozchod

1 524 mm

Max. rychlost

70 km/h

Napájení

600 V DC

Pohon – celkový výkon

559 kW

Nízkopodlažnost

100 %