Tramvaj ForCity Alfa Praha
Plně nízkopodlažní jednosměrná tříčlánková tramvaj
Plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Alfa představuje novou generaci moderních vozů v městské dopravě, které spojuje eleganci, dynamiku a nejnovější technologie. ForCity Alfa je navržena tak, aby bez problému zvládla nejnáročnější profily kolejových sítí, což se jí daří i díky individuálnímu pohonu kol. Největší předností tramvaje jsou otočné podvozky, které jsou šetrné ke kolejím a snižují náklady na údržbu vozidla i infrastruktury. Optimální rychlost kontroluje počítač v závislosti na obsazení cestujícími, stavu kolejí a profilu trati. Tramvaj ForCity Alfa má protiskluzovou i protismykovou ochranu.
V porovnání se staršími tramvajemi je provoz ForCity Alfa mnohem tišší díky přímému pohonu kol bez převodovek a speciálním obručím s tlumícími pryžovými vložkami. Vstupní prostor bez schůdků usnadňuje nástup i výstup rodinám s kočárky či cestujícím se sníženou pohyblivostí. K pohodlí pasažérů přispívá přehledný informační systém, snadno dostupná ovládací tlačítka dveří nebo například komunikační spojení přímo s kabinou řidiče. Novinkou jsou i ergonomicky tvarované dřevěné sedačky, které si v průzkumu zvolili sami cestující.
Uživatelé chytrých mobilních telefonů nebo tabletů mohou získat zdarma aplikaci, která umožňuje virtuální prohlídku tramvaje ForCity Alfa. Díky revolučnímu interaktivnímu režimu 3D Dreamview můžete navíc zapnout kameru a za okny se vám bude promítat reálné pozadí, například pražských ulic, kterými tramvaje ForCity Alfa projíždějí. Ke stažení se aplikace nalézá na portálech Apple iTunes a Google Play (dříve Android Market). Ovládání je jednoduché, intuitivní a nevyžaduje žádnou registraci ani přihlášení.
Technický popis
Celkový počet cestujících |
284 |
Délka |
31 400 mm |
Šířka |
2 460 mm |
Výška vozidla přes sběrač |
3 600 mm |
Max. rychlost |
60 km/h |
Napájení |
600 V DC |
Pohon – celkový výkon |
720 kW |
Nízkopodlažnost |
100 % |
https://www.youtube.com/watch?v=7b-gePVxBBI
Tramvaj ForCity Plus Bratislava
Pětičlánková obousměrná tramvaj pro Bratislavu.
Tramvaje ForCity Plus vyrábí společnost Škoda Transportation pro slovenskou metropoli Bratislavu. Jejich koncepce vychází z moderních tramvají ForCity Classic, které jsou určené pro maďarské město Miskolc. Jedná se o obousměrné nízkopodlažní vozidlo vybavené moderní elektronikou. Bratislavské tramvaje jsou pětičlánkové a vejde se do nich zhruba 350 cestujících. První a poslední podvozek jsou plně otočné a mají rozchod 1000 mm.
Vozidla nabízejí zejména dostatek místa pro pasažéry, vhodné umístění zádržných systémů a také velmi klidný chod. Tramvaje jsou kompletně klimatizované, včetně kabiny řidiče. Pro cestující se sníženou pohyblivostí je připravena výklopná plošina, která usnadňuje jejich nástup i výstup. Ve vozidle je také zařízení pro hlasovou komunikaci mezi nevidomými cestujícími a řidičem. Samozřejmostí je rovněž přehledný audiovizuální, informační a kamerový systém.
Technický popis
Celkový počet cestujících - při obsazenosti 8 os/m2 - při obsazenosti 5 os/m2 |
356 242 |
Délka |
32,5 m |
Šířka |
2,48 m |
Výška vozidla přes sběrač |
3,56 m |
Rozchod |
1000 mm |
Max. provozní rychlost |
65 km/h |
Napájení |
600 V DC a 750 V DC |
Výkon pohonu |
600 kW |
https://www.youtube.com/watch?v=c9estnmBtT4
Bateriová tramvaj ForCity Classic Konya
Tramvaj využívá bateriový pohon umožňující nezávislý pohyb na trakčním vedení.
Do starobylého tureckého města Konya (více jak 1,1 milionů obyvatel) zamíří během roku 2015 dvanáct unikátních „catenary-free“ tramvají. Jedná se o vozidla ForCity Classic vybavené nejnovějším trakčním bateriovým pohonem, který umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení. Vozidla budou provozována na nově vybudované trati o celkové délce 6 km, přičemž úsek trati o délce přibližně 2 km bude bez trolejového vedení. V případě tramvají do tureckého města Konya použije Škoda nejmodernější vysoce výkonné baterie. Jako alternativní řešení nabízí Škoda Transportation také kombinaci mezi trakčními bateriemi a super kapacitory.
Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj projíždí oblastí, kde není možné nainstalovat napájecí trolej, například z estetických důvodů v historických centrech měst. Bateriový pohon může být použit i k odjetí z frekventovaného místa v případě poruchy napájecího vrchního elektrického vedení tak, aby tramvaj nebránila plynulosti silničního provozu. Bateriová tramvaj má baterie umístěné ve speciálních střešních kontejnerech, ve kterých mohou být podle požadovaného charakteru provozu umístěny baterie různých typů a kapacity. Dobití baterie proběhne při pohybu tramvaje pod trolejí, například během jízdy na části tratě s trakčním vedením, nebo při stání v depu.
Bateriová tramvaj ForCity Classic Konya
Tramvaj využívá bateriový pohon umožňující nezávislý pohyb na trakčním vedení.
Do starobylého tureckého města Konya (více jak 1,1 milionů obyvatel) zamíří během roku 2015 dvanáct unikátních „catenary-free“ tramvají. Jedná se o vozidla ForCity Classic vybavené nejnovějším trakčním bateriovým pohonem, který umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení. Vozidla budou provozována na nově vybudované trati o celkové délce 6 km, přičemž úsek trati o délce přibližně 2 km bude bez trolejového vedení. V případě tramvají do tureckého města Konya použije Škoda nejmodernější vysoce výkonné baterie. Jako alternativní řešení nabízí Škoda Transportation také kombinaci mezi trakčními bateriemi a super kapacitory.
Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj projíždí oblastí, kde není možné nainstalovat napájecí trolej, například z estetických důvodů v historických centrech měst. Bateriový pohon může být použit i k odjetí z frekventovaného místa v případě poruchy napájecího vrchního elektrického vedení tak, aby tramvaj nebránila plynulosti silničního provozu. Bateriová tramvaj má baterie umístěné ve speciálních střešních kontejnerech, ve kterých mohou být podle požadovaného charakteru provozu umístěny baterie různých typů a kapacity. Dobití baterie proběhne při pohybu tramvaje pod trolejí, například během jízdy na části tratě s trakčním vedením, nebo při stání v depu.
Technický popis
Celkový počet cestujících - při obsazenosti 8 os/m2 - při obsazenosti 6 os/m2 |
364 287 |
Délka |
32 520 mm |
Šířka |
2 550 mm |
Výška vozidla přes sběrač |
3 560 mm |
Max. rychlost |
70 km/h |
Napájení |
750 V DC |
Pohon |
trvalý výkon 400 kW krátkodobý výkon 800 kW |
Nízkopodlažnost |
100 %
|
https://www.youtube.com/watch?v=RFd3ZqRZub8
Tramvaj ForCity Smart Artic Helsinki
Nový ohleduplný trend ve stavbě tramvajových vozidel.
Tramvaj ForCity Smart Artic Helsinky je světově první sériově vyráběnou úzkorozchodnou 100% nízkopodlažní tramvají s plně otočnými podvozky. Pohon všech kol a robustní provedení podvozků s nápravami umožňují bezproblémový provoz v náročných podmínkách hlavního města Finska. Nápravové zatížení nižší než 8,5 t přispívá k úspoře nákladů na údržbu infrastruktury. Pro severské podmínky je navrženo výkonné topení včetně důkladné tepelné izolace a inovativního využití brzdové energie pro vytápění vozidla.
Pro tramvajovou síť hlavního města Helsinky byla tato vozidla dodána v počtu dvou kusů v roce 2014 a po úspěšném testovacím provozu včetně dvou náročných zim pokračují dodávky dalších 38+20 tramvají tohoto typu. Vysokou užitnou hodnotu vozidla podtrhuje skandinávský design.
Technický popis
Celkový počet cestujících - při obsazenosti 5 os/m2 |
125 + 74 pevných míst +14 sklopných |
Délka |
27,6 m |
Šířka |
2,4 m |
Rozchod |
1000 mm |
Max. provozní rychlost |
80 km/h |
Napájení |
600 V DC |
Výkon pohonu |
8 x 65 kW |
Tramvaj ForCity Classic Miskolc
Plně nízkopodlažní obousměrná tramvaj pro maďarský Miskolc.
Škoda Transportation vyrobila 100% nízkopodlažní obousměrnou tramvaj pro maďarské město Miskolc. Vozidlo navazuje na sérii obousměrných vozidel, které si oblíbili cestující v italském Cagliari, americkém Portlandu či polské Wroclawi. Plně nízkopodlažní pětičlánková ForCity Classic splňuje nejnovější evropskou bezpečnostní normu, která cestujícím i řidiči zaručuje větší bezpečí při případné kolizi.
Snadno dostupná elektrická výzbroj se nachází na střeše vozidla, při brždění dochází k rekuperaci energie, což společně s asynchronními trakčními motory snižuje náklady na provoz i údržbu. Tramvaj ForCity Classic disponuje širší karosérií než předchozí typy a může nabídnout prostor pro více než 300 pasažérů. Úplná nízkopodlažnost a nástupní hrana ve výšce 330 mm nad temenem kolejnice umožňuje snadný nástup a výstup cestujících. Plošiny u dveří nabízí dostatek místa pro bicykly, dětské kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí. K pohodlí pasažérů přispívá klimatizace i přehledný informační systém.
Tramvaj ForCity Classic Miskolc
Plně nízkopodlažní obousměrná tramvaj pro maďarský Miskolc.
Škoda Transportation vyrobila 100% nízkopodlažní obousměrnou tramvaj pro maďarské město Miskolc. Vozidlo navazuje na sérii obousměrných vozidel, které si oblíbili cestující v italském Cagliari, americkém Portlandu či polské Wroclawi. Plně nízkopodlažní pětičlánková ForCity Classic splňuje nejnovější evropskou bezpečnostní normu, která cestujícím i řidiči zaručuje větší bezpečí při případné kolizi.
Snadno dostupná elektrická výzbroj se nachází na střeše vozidla, při brždění dochází k rekuperaci energie, což společně s asynchronními trakčními motory snižuje náklady na provoz i údržbu. Tramvaj ForCity Classic disponuje širší karosérií než předchozí typy a může nabídnout prostor pro více než 300 pasažérů. Úplná nízkopodlažnost a nástupní hrana ve výšce 330 mm nad temenem kolejnice umožňuje snadný nástup a výstup cestujících. Plošiny u dveří nabízí dostatek místa pro bicykly, dětské kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí. K pohodlí pasažérů přispívá klimatizace i přehledný informační systém.
Technický popis
Celkový počet cestujících |
více než 300 |
Délka |
32 100 mm |
Šířka |
2 650 mm |
Výška vozidla přes sběrač |
3 560 mm |
Max. rychlost |
70km/h |
Napájení |
600 V DC |
Pohon |
760 kW |
Nízkopodlažnost |
100 % |
https://www.youtube.com/watch?v=HlNY05K4wK0
Tramvaj ForCity Alfa Riga
Plně nízkopodlažní jednosměrná tramvaj.
Plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Alfa Riga, vyrobená Škodou Transportation pro lotyšské hlavní město, představuje novou generaci moderních vozů v městské hromadné dopravě. Spojuje v sobě eleganci, dynamiku a nejnovější technologie. Tramvaj ForCity je navržena tak, aby bez problému zvládla nejnáročnější profily kolejových sítí, což se jí daří i díky individuálnímu pohonu kol.
Nepřehlédnutelným znakem tramvaje ForCity Alfa jsou otočné podvozky, které jsou šetrné ke kolejím a snižují náklady na údržbu vozidla i infrastruktury. Díky modulárnosti tramvaje ForCity Alfa mohla být verze pro Rigu snadno přizpůsobena většímu rozchodu trati (1 524 mm). Méně členitý profil tratí v Rize umožňuje, aby ForCity Alfa disponovala jen třemi trakčními podvozky. Optimální rychlost kontroluje počítač v závislosti na obsazení cestujícími, stavu kolejí a profilu trati. Tramvaj ForCity má protiskluzovou i protismykovou ochranu.
ForCity Alfaje velmi tichá díky speciálním obručím s tlumícími pryžovými vložkami do kol. Prostor bez schodů usnadňuje nástup i výstup cestujícím s kočárky či se sníženou pohyblivostí. Klimatizace v celé tramvaji, přehledný informační systém, snadno dostupné ovládací a komunikační tlačítka a ostatní bezpečnostní prvky zvyšují komfort cestování městskou hromadnou dopravou a přispívají k pohodlí cestujících.
Technický popis
Celkový počet cestujících |
318 |
Délka |
31 400 mm |
Šířka |
2 500 mm |
Rozchod |
1 524 mm |
Max. rychlost |
70 km/h |
Napájení |
600 V DC |
Pohon – celkový výkon |
559 kW |
Nízkopodlažnost |
100 % |